Helga Haugland Byfuglien

Kirken ønsker ressursprester, omsorgsprester, sjelesørgerprester, konfirmantprester, frivillighetsprester og prester med overskudd og engasjement til å utføre den viktige oppgaven de er satt til.

Bispebossen
Veiviseren
Selv gjennom det aller mest grusomme finnes en vei ut. Det vet preses Helga Haugland Byfuglien.

Kommentarer

  • Ingolf Johnsen

    Hei! ser at du er en ivrig forkjemper for at homofile skal få inngå ekteskap med hverandre. Jeg går utfra at du som Biskop vet at det strider mot Guds Ord, og jeg håper og at du vet konsekvensene av det. Du har sikkert hørt historien om Nikodemus som var en av rådsherrene til Jødene. Han kom til Jesus om natten fordi han hadde sett alle tegn Jesus gjorde, og var blitt overbevist om at Gud var med ham. Jesus sa til ham: Uten en blir født på ny kan han ikke se Guds rike. Jeg har en anelse om at denne beskjeden kunne også du trengt å få, det kan virke som om åpenbaring fra Den Hellige Ånd ikke er til stede i ditt liv. Jesus sier i Mark.16 v.17-18 at disse tegn skal følge den som tror: I mitt navn skal de drive ut onde onder. De skal tale med tunger. De skal ta slanger i hendene, og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. På syke skal de legge sine hender og de skal bli helbredet. Følger disse tegn deg og din tjeneste? Tenk over hvor du vil tilbringe evigheten! Jeg skriver ikke dette for å fordømme, men jeg skriver det i kjærlighet til deg og dine kolleger. Jesus han som vil at alle mennesker skal bli frelst og lære sannheten å kjenne. Dere er kalt til å være et eksempel og forbilde!